Desktop UI: jdeme na to od lesa
April 12, 2012
Pokud se dnes mluví o User Interface (uživatelském rozhraní), User Experience (uživatelském zážitku) nebo Usability (použitelnosti), jedná se nejčastěji o web nebo mobilní aplikace. Návrh grafického rozhraní je však potřeba (stále ještě) řešit i na desktopu, čili na klasickém PC.

Níže uvedená prezentace, kterou jsem původně vytvořil pro jeden firemní workshop, shrnuje zásady dobrého návrhu grafického rozhraní klasických desktopových aplikací. A je zcela jedno, jestli je to nějaký profláklý krabicový software, nebo drobný konfigurační tool pro pár lidí.
Ve zkratce:
- Dělejte aplikace takové, aby uživatelé byli šťastní
- Definujte vaši skupinu uživatelů
- Mějte na paměti to, jak uživatelé s aplikacemi pracují
- Navrhněte správnou informační architekturu aplikace
- Při návrhu grafického rozhraní vyberte a použijte správné UI patterny
- Udržujte konzistentní Look & Feel
- Myslete na přístupnost (barvy, rozlišení obrazovky apod.)
- Než začnete bušit kód: skicujte, navrhujte, prototypujte
- Pište čitelný a jednoduchý kód, žádné hackování
- Testujte, testujte, testujte
- A nezapomeňte: vždy je co zlepšovat!